WCW
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WCW

The forum of the West Coast Wizards of sweden
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Fantasy lajv till våren/sommaren

Gå ner 
+5
RS
Jensling
Johnny
Loke
Kouga-chan
9 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimemån apr 28, 2008 6:54 pm

5651 Eriksson skrev
Citat :
om jag får ett ungefärligt datum så kan jag säga om ja kommer dit eller inte.

Jag hade tankar kring veckan innan midsommar, så att midsommar dagen skulle vara sista dagen på lajvet, och därmed firas lite specielt.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 9:27 am

"specielt"? jag är på
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 9:48 am

Loke skrev
Citat :
"specielt"? jag är på

Inte SÅ speciellt, Loke!! lol!
Till överst på sidan Gå ner
Johnny
Förenings medlem
Förenings medlem
Johnny


Antal inlägg : 179
Registreringsdatum : 08-03-24
Ålder : 34
Ort : Kungälv

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 9:49 am

Hur speciellt?
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 1:57 pm

Johnny skrev:
Citat :
Hur speciellt?

Har inte några detaljer klara riktigt än, men tänkte att man kanske skulle fira "in-lajv" och då i stil med gammalt hedniskt firande av något slag, tänkt "bonfire" eller nåt.

Och nej, med hedniskt menar jag inte att vi ska offra getter, hur gärna ni än vill, Loke och Tomislav lol!
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 2:33 pm

Jaha, då får jag väll ta med mig lite olika metal pulver så jag ska spela magiker i så fall.

Men jag har bara en Rock och ingen hat! Fan!
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 2:37 pm

skördefest!
Till överst på sidan Gå ner
Johnny
Förenings medlem
Förenings medlem
Johnny


Antal inlägg : 179
Registreringsdatum : 08-03-24
Ålder : 34
Ort : Kungälv

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis apr 29, 2008 3:52 pm

Loke skrev:
Jaha, då får jag väll ta med mig lite olika metal pulver så jag ska spela magiker i så fall.

Men jag har bara en Rock och ingen hat! Fan!

Fireballz!
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons apr 30, 2008 10:24 am

5651 Eriksson skrev:
Citat :
skördefest!

Ja, något i stil med det hade jag tänkt. Men som sagt har inga exakta detaljer klara för mig...än
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetor maj 01, 2008 12:30 am

läste "hedniskt midsommarfirande" lol! Ni vet väl hur midsommar firandet såg ut orginellt???
kan nämligen isåfall säga att flertalet av oss behöver skaffa partner innan lajvet Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetor maj 01, 2008 3:27 am

Jensling skrev:
Citat :
läste "hedniskt midsommarfirande" Ni vet väl hur midsommar firandet såg ut orginellt???
kan nämligen isåfall säga att flertalet av oss behöver skaffa partner innan lajvet

Som sagt vi ska inte fira det speciellt lol!
Till överst på sidan Gå ner
Tzar Tomislav II Petrovic
Tzar
Tzar
Tzar Tomislav II Petrovic


Antal inlägg : 78
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 36
Ort : Den stolta staden Göteborg

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetor maj 01, 2008 5:37 pm

Jag föreslår blot!!!!!!!!!!!!!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetor maj 01, 2008 6:26 pm

Tomislav skrev:
Citat :
Jag föreslår blot!!!!!!!!!!!!!!!!

Sure feel free lol! men jag tänker inte fan i mig inte dricka det!! Vem vet var du har varit... Very Happy lol!
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimefre maj 02, 2008 12:16 am

Kouga-chan skrev:
Jensling skrev:
Citat :
läste "hedniskt midsommarfirande" Ni vet väl hur midsommar firandet såg ut orginellt???
kan nämligen isåfall säga att flertalet av oss behöver skaffa partner innan lajvet

Som sagt vi ska inte fira det speciellt lol!

Va?! ska vi inte ha en sex-orgie i lajvet Shocked Klassisk midsommar stång då? (=stubbe med rödmålad sten placerad på... gissa vad det ska föreställa Razz)
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimefre maj 02, 2008 1:02 pm

Citat :

Va?! ska vi inte ha en sex-orgie i lajvet Klassisk midsommar stång då? (=stubbe med rödmålad sten placerad på... gissa vad det ska föreställa )

Jo, tjena!! jag tror inte att Mattias skulle bli så glad om ni alla hoppade på mig. (enda tjejen än så länge i lajvet). Men ni får väl "orgia" så mycket ni vill tillsammans, mig stör det inte. *hämtar kameran med ett brett flin*
Till överst på sidan Gå ner
RS
Förenings medlem
Förenings medlem
RS


Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimefre maj 02, 2008 5:17 pm

"Står redo med ett enorm två manna svärd utifall att någon skulle få för sig att hoppa på Kouga"
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimelör maj 03, 2008 7:14 pm

RS skrev:
Citat :
"Står redo med ett enorm två manna svärd utifall att någon skulle få för sig att hoppa på Kouga"

See lol!
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimesön maj 04, 2008 12:34 pm

Tror det kan vara bra om ni försöker återgå tilll topic....
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimesön maj 04, 2008 12:44 pm

Loke skrev:
Citat :
Tror det kan vara bra om ni försöker återgå tilll topic....

Jo, kanske det... Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons maj 07, 2008 1:15 pm

Så, har du någon aning om vem som äger marken och har du någon aning om du kan låna/hyra den och om hyra har du någon aning om pris?
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons maj 07, 2008 8:30 pm

Loke skrev :[/quote]Så, har du någon aning om vem som äger marken och har du någon aning om du kan låna/hyra den och om hyra har du någon aning om pris?

[quote]

Stället jag hade tänkt vi ska vara på tillhör Tiveden, men är dock inte en del av själva nationalparken, så då finns det inga restriktioner för öppen eld och sådant, men är ändå en del av gamla skogen, så det ser fortfarande väldigt sceniskt ut.
Tänkte att jag skulle dra dit nån gång och kolla in platsen och bestämma exakt var vi ska vara.
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimetis maj 20, 2008 8:20 pm

Change of plans, guys!

Skrotar iden om att lajva i Tiveden men ska istället upp och se mig runt i kring skogen där jag bor istället, det blir såå mycket lättare att fixa grejer, slipper att tigga om skjuts av föräldrarna och vi får med oss alla grejer utan att behöva hyra släp-kärra.
Vet en sjö vi förmodligen kan vara vid.(som är ett måste enligt mig när vi lajvar, vill inte lajva och lukta skunk.)
Vet dock inte vem som äger marken men ska ta reda på det inom en snar framtid.

Dessutom skulle jag vilja be alla intresserade att gå till "Lajv listan" jag kommer ordna ,så att jag får ett hum om ungefär hur många vi blir.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons maj 21, 2008 9:28 am

I got big news! Jag kommer nog inte kunna vara med efter som att jag sommar jobbar i slutet av sommaren och inte i början som jag hoppades på.
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons maj 21, 2008 9:54 am

...DAMN!! Sad
Aja, inget man kan göra åt, jobb går före. Men det skulle ha varit kul om du kunnat vara med.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitimeons maj 21, 2008 11:17 am

Nja, inte job går före men jag har inga pengar och det kostar INF att åka till dig
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Sponsored content





Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Fantasy lajv till våren/sommaren   Fantasy lajv till våren/sommaren - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Fantasy lajv till våren/sommaren
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» "Lajv-listan"

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
WCW :: Lajv forum :: Fantasy lajv-
Hoppa till: