WCW
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WCW

The forum of the West Coast Wizards of sweden
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 "Lajv-listan"

Gå ner 
+5
Loke
5651 Eriksson
Johnny
WhoAmI
Kouga-chan
9 posters
FörfattareMeddelande
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimetis maj 20, 2008 8:24 pm

"Lajv-listan"
Här är det meningen att ni ska posta om ni är intresserade att vara med i lajvet så jag kan fixa iordning en fin liten lista över saker jag bör tänka på innan lajvet, och då behöver jag veta ungefär hur många vi blir. Hur mycket vi skulle behöva i bidrag från SVEROK osv
Till överst på sidan Gå ner
WhoAmI
Förenings medlem
Förenings medlem
WhoAmI


Antal inlägg : 36
Registreringsdatum : 08-03-18
Ålder : 35
Ort : Göteborg

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimetis maj 20, 2008 10:30 pm

Jag e på. måste testa min diplomat orc in aktion. eller?
Till överst på sidan Gå ner
Johnny
Förenings medlem
Förenings medlem
Johnny


Antal inlägg : 179
Registreringsdatum : 08-03-24
Ålder : 34
Ort : Kungälv

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimetis maj 20, 2008 10:41 pm

Jag är med.
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimeons maj 21, 2008 9:15 am

WhoAmI skrev:
Citat :
Jag e på. måste testa min diplomat orc in aktion. eller?

Tyvärr, det blir inte fantasy på det viset, inga raser som orcs, troll, dvärgar, alver eller goblins kommer att förekomma. Människor är det som gäller.
Till överst på sidan Gå ner
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimeons maj 21, 2008 6:29 pm

jag är med största sannolikhet med. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimefre maj 23, 2008 9:37 am

Verkar som om jag har ett sparkonto med x pengar på så jag kan låna från mig själv och betala tillbaka senare så jag kan nog vara med.
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimefre maj 23, 2008 1:29 pm

Loke skrev:
Citat :
Verkar som om jag har ett sparkonto med x pengar på så jag kan låna från mig själv och betala tillbaka senare så jag kan nog vara med.

Ok, låter bra. Bra att du kan vara med trots allt Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimefre maj 23, 2008 5:57 pm

kommer nog med ^^
Till överst på sidan Gå ner
Tzar Tomislav II Petrovic
Tzar
Tzar
Tzar Tomislav II Petrovic


Antal inlägg : 78
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 36
Ort : Den stolta staden Göteborg

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimelör maj 24, 2008 12:59 pm

Jag är med, men nu har du sagt vad vi inte kan va, hde dock varit bra att vta vad man kan va. Dvs lite mer åt klass hållet än ras hållet
Till överst på sidan Gå ner
Essle
Förenings medlem
Förenings medlem
Essle


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 08-03-06
Ålder : 35
Ort : Västra Frölunda

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimelör maj 24, 2008 10:15 pm

Jag skulle kunna tänka mig att vara med. Jag har bara varit på vamp-live än så länge så det kunde vara roligt att testa på något nytt. Allt beror dock helt och hållet på när det är. Sommarjobbar nämligen från v.26 - v.33 och är ledig v.24, v25 och v.31
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimemån maj 26, 2008 9:21 am

Tomislav skrev
Citat :
Jag är med, men nu har du sagt vad vi inte kan va, hde dock varit bra att vta vad man kan va. Dvs lite mer åt klass hållet än ras hållet

Klasser är inte helt bestämda än, har lite problem med att "döda" coola klasser som jag gärna skulle velat ha med men är omöjligt för lajvet. Jag hör av mig när klasserna och lite mer detaljer är avgjorda.
Till överst på sidan Gå ner
RS
Förenings medlem
Förenings medlem
RS


Antal inlägg : 128
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimefre maj 30, 2008 12:26 pm

Hemskt ledsen, men jag kommer inte kunna delta i lajvet.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimelör maj 31, 2008 11:45 am

jag hör ordet "klasser", och undrar genast: hur PnP aktigt kommer det att vara? för det är ganska viktigt för ett bra lajv att det är just ett lajv... just checking (detta är inte en flame, utan bara att jag undrar)
Till överst på sidan Gå ner
Kouga-chan
Maskot
Maskot
Kouga-chan


Antal inlägg : 99
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 35
Ort : Byhåla=Askersund

"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitimesön jun 01, 2008 11:54 am

Jensling skrev:
Citat :
jag hör ordet "klasser", och undrar genast: hur PnP aktigt kommer det att vara? för det är ganska viktigt för ett bra lajv att det är just ett lajv... just checking (detta är inte en flame, utan bara att jag undrar)


Klasser kanske var ett lite dåligt ordval. Det kommer inte att vara så man kan vara "Warlock" eller så, (kommer inte att vara så mycket magi inslag, har inget specifikt planerat, men lite kan det nog bli)
Tänk istället positioner som finns inom ett vandrande samhälle. typ, "Samlare" och Jägare, har ingen bättre beskrivning.

Och det är lugnt, jag tog inte illa upp. Frågor är alltid välkomna.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





"Lajv-listan" Empty
InläggRubrik: Sv: "Lajv-listan"   "Lajv-listan" Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
"Lajv-listan"
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
WCW :: Lajv forum :: Fantasy lajv-
Hoppa till: