WCW
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WCW

The forum of the West Coast Wizards of sweden
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 The turning tide

Gå ner 
+3
vikt0rZ
Jensling
Loke
7 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: The turning tide   The turning tide Icon_minitimefre mar 07, 2008 11:43 am

En vind blåste igenom dalen, den var svalkande i jungel värmen. Soldat kompaniet hade marcherat sen gryningen och hade inga planer att stanna innan nästa gryning. Ett spor skepp hade setts krasha på planeten och det är inget bra tecken. Tyranider var den värsta ohyran galaxen hade att bjuda. Helt plötsligt stannar eran officer. Han visar tecken att nu ska vara tysta och ser sig omkring.


Senast ändrad av Loke den tis mar 11, 2008 2:45 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 08, 2008 7:21 pm

Jag håller nervöst fingret vid avtryckaren på min stubber och ser mig omkring
Till överst på sidan Gå ner
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimesön mar 09, 2008 2:50 pm

Svetten rinner längs ryggraden. en tanke på min mor där hemma fann sig i mina tankar, men försvann lika snabbt som den kommigt. jag ser mig omkring i den täta djungeln, en av soldaterna närmast försöker ansträngt kväva flertaliga hostanfall. Tanken på de motbjudande tyranid-monstren var motbjudande.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis mar 11, 2008 2:50 pm

Ett vrål hörs och helt plötsligt dyker ett 3½meter långt monster up ur ingenstans. Det har långa klor hängande över huvudet och rader med sylvassa tänder. (Inte Ctulu tentakler)

-> bild -> http://uk.games-workshop.com/storefront/newimage.asp?Size=A&Img=255037

Den dyker framåt och sliter tag i 2 andra guardsmen som båda skriker i skräck.
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis mar 11, 2008 3:12 pm

jag tänker försöka skrämma monstret, plockar upp min eldkastare, skriker ELD!! och försöker sikta brevid monstret.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis mar 11, 2008 7:04 pm

"HELVETE!!!!!!" Fingret hittar snabbt till avtryckaren och jag drar igång en redig salva mot monstret "ÄT BLY MONSTERFAN!!!" Skriker jag medans jag håller ner vapnet mot rekylen och försöker centrera elden mot monstrets huvud.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis mar 11, 2008 11:47 pm

Resten av erat kompani backar undan för monstret och öppnar eld dom med och med ett krasande ljud spricker monstrets skal och dess mjuka inre antänds av Napalmen.

Det blödande liket ligger framför er tillsammans med tre medlemar av erat komani och Serganten säger snart med en ganska bestämd röst "Vi Marcherar igen, nu har vi bevis på hur viktigt detta factiskt är!"
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimeons mar 12, 2008 6:48 pm

I skammen över att ha kommit på idén att sikta brevid monstret som skrämmsel, var jag lättad över att ha någon att följa. hänger tillbaka den rykande elkastaren på ryggen, och går tillbaka mot gruppen.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 15, 2008 4:54 pm

Slänger iväg en loska mot tyraniden och intar min position i gruppen.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimemån mar 17, 2008 11:03 am

Ni marcherar igenom junglen i ytterligare två timmar, sen hör ni ett prassel. Någonting närmar sig rakt framifrån. Dem andra intar skytte positioner. Plötsligt sprakar eran vox-officers vox-box till liv. Sänningen går inte att upfatta men officerarna ser lite oroat på varandra. Sen dyker ett tretiotal Rippers up ur undervegitationen tjugofem meter framför er.
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimemån mar 17, 2008 8:44 pm

Jag känner att vreden kokar innom mig, och jag plockar åter igen upp eldkastaren och skriker "BRINN I HELVETET ERA SATANS KRYP!!" och slungar iväg lågan mot dem.
Till överst på sidan Gå ner
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimemån mar 17, 2008 9:21 pm

jag intar liggande sjutställning samtidigt som jag räknar tyst i huvet hur många skott ja avfyrat och kommer fram till att jag har 13 skott kvar i magasinet och tar sikte mot den närmsta tyraniden jag ser.. jag håller ett öga öppet för att se ifall det finns någonting mer hotfullt i närheten, samtidigt som jag känner rekylen i armen och hör ett squish ljud när kulan går igenom sitt mål. jag andas ut och tar sikte på nästa mål.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimemån mar 17, 2008 11:45 pm

Jag brattar på utav bara ******* och tänker att det nästan kvittar vart man träffar, eftersom ett av krypen nog kommer dö per skott ändå.
Till överst på sidan Gå ner
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimefre mar 21, 2008 11:56 pm

jag avfyrar det näst sista skottet och skriker "magasin!" och påbörjar att ladda om direkt när jag hör "jag understödjer dig!" från den närmsta soldaten. jag sätter in det nya magasinet och avfyrar ett snabbt skott mot en av de få som är kvar. och skriker sedan "klar!" och siktar på nästa sak.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 22, 2008 12:06 am

Tyraniderna hålls stången och är snart dödade men ni hör helatiden hur saker rör sig utom synhäll i vegiationen. Sen hör ni hur träden framför er bryts. Plutonens löjtnant skriker "Carnifex! Helt om!" och plutonen börjar röra sig bakot. Er grupp ledare skriker "Grish! Dorash! Försök att vinna oss lite tid!"
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 22, 2008 1:07 am

jag upprepar ordern och reser mig sedan upp för att förflytta mig med resten av gruppen.
Till överst på sidan Gå ner
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 22, 2008 3:20 am

Jag uppfattar ordern. och går mot strömmen av backande soldater. Plockar fram min eldkastare, siktar mot bestens gap och avfyrar. DÖÖÖ!! skriker jag medans jag känner hur handtaget värms upp av elden från vapnet i mina händer.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 22, 2008 4:16 am

"Uppfattat!!"
Jag går föriktigt baklänges medans jag håller en täckande eld mot monstret
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimelör mar 22, 2008 2:49 pm

Carnifex -> http://uk.games-workshop.com/storefront/newimage.asp?Size=A&Img=255039
Marauder -> http://uk.games-workshop.com/storefront/newimage.asp?Size=A&Img=252609

Monstret vrålar och fortsätter obehindrat framåt och börjar skjuta gröna klot men sin ena arm, dom soldater som blir träffade kastas omkull och ligger rykande när den gröna vätskan fröter hål på dom. Ett avlägset dån hörs ovanifrån. Löjtnanten skriker "Inkommande Marauder!",. Ni slänger er till marken och strax efter dånar en Marauder enhet på tre flygmaskiner förbi och när ni reser er up så är bårde skogen och Tyraniderna borta för åtminstone 500 meter framåt, endast aska och glödande lik och stubbar finns kvar.
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
Tzar Tomislav II Petrovic
Tzar
Tzar
Tzar Tomislav II Petrovic


Antal inlägg : 78
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 36
Ort : Den stolta staden Göteborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis mar 25, 2008 5:18 am

Jag lägger benen på ryggen och flyr för kejsare och fosterplanet, men ser till att jag inte kommer för långt ifrån gruppen.
Till överst på sidan Gå ner
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetor mar 27, 2008 6:11 am

jag börjar putsa min eldkastere med ena ärmen, och oturligt nog var den tillräckligt varm för att jag ska bränna mig på den. fan tänker jag, och går en bit ut på den nyblivna slätten. sätter handen över ögonen i den totalt korkade tanken att det ska hjälpa mig se längre, och tittar bort mot vegitationen.
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetor mar 27, 2008 9:25 am

Jag spejar efter rörelser med vapnet redo... man kan ju inte vara FÖR säker.
"Jävlar vilket röj det var när understödet väl kom."
Till överst på sidan Gå ner
5651 Eriksson
Ordförande
Ordförande
5651 Eriksson


Antal inlägg : 130
Registreringsdatum : 08-03-14
Ålder : 36
Ort : hemma

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimefre mar 28, 2008 9:47 pm

jag tittar snabbt ut över förödelsen medans jag backar bakåt med resten av gruppen.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimetis apr 08, 2008 2:15 pm

Löjtnaten reser sig och titar ut över den nya slätten. "Då fortsätter vi".
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitimefre apr 11, 2008 2:09 pm

jag väntar in resten av gruppen och forstätter gå. Men jag slutar inte vara vaksam mot eventuella överlevande varelser.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





The turning tide Empty
InläggRubrik: Sv: The turning tide   The turning tide Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
The turning tide
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Nu ska vi se - The turning tide
» Off, The Turning Tide

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
WCW :: P&P RPG's :: Play by forum-
Hoppa till: