WCW
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WCW

The forum of the West Coast Wizards of sweden
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Rollspel, vad är det?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

Rollspel, vad är det? Empty
InläggRubrik: Rollspel, vad är det?   Rollspel, vad är det? Icon_minitimetis apr 15, 2008 10:59 am

Som många vet så ser man på rollspel väldigt olika i den analoga formen och den digitala.
Många "stora" inom den digitala världen anser helt sonika att det enda som krävs för att skapa ett rollspel är att man utvecklar en karaktär på div. olika sätt. Skulle detta göra t.ex. FarCry till ett rollspel? Inte i min mening. Visst karaktären blir bättre/utvecklas genom spelets gång, men det är aldrig några övergripande val som definierar karaktärens personlighet. Vilket enligt mig krävs för en bra rollbeskrivning.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Rollspel, vad är det? Empty
InläggRubrik: Sv: Rollspel, vad är det?   Rollspel, vad är det? Icon_minitimetis apr 15, 2008 12:32 pm

Jag skulle säga att detta är exempel på rollspel:
Knights of the old republic 1 & 2
Vampire the masquerade: bloodlines
Elder scrolls 3: Morrowind
Deus ex

Detta anser jag är spel som ligger i RPG generer men inte borde ligga där utan i generen "Adventure games" och inte Rollspel.
Diablo 1 & 2
Pokémon serien
Fenix Wright
WoW kan också passa in här efter som att storyn är statisk, men man kan bygga en egen social story i spelet och bygga egna events och då skulle jag klassa det som ett Rollspel.

((Du kan ta bort ditt andra inlägg så snart folk har sätt att denna tråden finns.))
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
 
Rollspel, vad är det?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» PC rollspel

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
WCW :: Digitala Spel-
Hoppa till: