WCW
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WCW

The forum of the West Coast Wizards of sweden
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Kostym projekt.

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimetis maj 13, 2008 11:03 pm

Jag tänkte nu skaffa mig en outfit till eventuella fantasy-lajv.
Mina tankenaor ligger omkring: Asassin / Haridrim / sneaky backstabberlook-a-like
och mina frågor är:

Vapen - ska jag ha två kortsvärd eller nån slags sköld? (eller nått annat) vart köper man billigast vapen?
överkropp - Svart eller färgat? (färgat = alla andra färger än svart) eller kanske läder harnesk?
ben - Lite pösiga bycksor men att man knyter ett kontrast-färgat band upp runt smalbenet kanske
skor - wtf? jag har ingen aning om hur in-lajv skor är
Huvud - jag är väldigt inställd på typ-huva (starwars-emperor style) och en mun-näsa täckande tygbit innanför.
Suspect

Säg gärna om mina ideér är för dyra eller väldigt krävande eller så.
Till överst på sidan Gå ner
Johnny
Förenings medlem
Förenings medlem
Johnny


Antal inlägg : 179
Registreringsdatum : 08-03-24
Ålder : 34
Ort : Kungälv

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimetis maj 13, 2008 11:19 pm

vikt0rZ skrev:
Jag tänkte nu skaffa mig en outfit till eventuella fantasy-lajv.
Mina tankenaor ligger omkring: Asassin / Haridrim / sneaky backstabberlook-a-like
och mina frågor är:

Vapen - ska jag ha två kortsvärd eller nån slags sköld? (eller nått annat) vart köper man billigast vapen?
överkropp - Svart eller färgat? (färgat = alla andra färger än svart) eller kanske läder harnesk?
ben - Lite pösiga bycksor men att man knyter ett kontrast-färgat band upp runt smalbenet kanske
skor - wtf? jag har ingen aning om hur in-lajv skor är
Huvud - jag är väldigt inställd på typ-huva (starwars-emperor style) och en mun-näsa täckande tygbit innanför.
Suspect

Säg gärna om mina ideér är för dyra eller väldigt krävande eller så.

Vapen finns lite överallt. Har du gott om stålar kan du köpa fabrikstillverkade från www.svarta katten.se eller till och med importera från danmark. Annars är alternativen att göra själv eller låna.

Själva designen finns det ingen som kan komma på exakt hur du vill ha den förutom du själv. Mitt tips är att du testar.. Personligen låter dina egna idéer häftiga.

Skor är lätta. På vissa lajv duger det med typ gympadojjor, men på riktiga lajv är det typer läderskor för några tusen vanligtvis. Jag har ett par bruna skor som har fungerat på krigshjärta (ett stort lajv), och de ser inte specifikt speciellt medeltidaktiga ut.. Med andra ord: är de inte äkta medeltid är det bästa att de har mörk/brun färg så de inte syns. Vissa har typ armée boots men de ger en hel del skavsår tydligen..

En grej är dock att man kan ha det lite jobbigt att andas om man har något framför näsan. Men, vill man se kick-ass ut får man lida pin.. :p

Har ett mönster på en mantel, du skulle kunna modda den till att bara vara en huva, kanske.

Lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
Jensling
Skrivare
Skrivare
Jensling


Antal inlägg : 222
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Göborg

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimeons maj 14, 2008 12:18 am

Överkropp: mörkt grönt eller brunt funkar oftast bättre än svart, men svart är bättre stämmnings färg
Vapen: Hur bra är du på att använda två vapen?
Resten verkar rätt lugnt
Till överst på sidan Gå ner
WhoAmI
Förenings medlem
Förenings medlem
WhoAmI


Antal inlägg : 36
Registreringsdatum : 08-03-18
Ålder : 35
Ort : Göteborg

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimeons maj 14, 2008 6:41 pm

1. att göra en outfit är att göra det man tycker ser balt ut sj.
2. 2 svärd ser ninja aktigt ut men om du ska var arövare så skulle jag gå mer på sköld.
3. jag skulle kört med 2 klädtyper om jag skulle kärt lönbördare. 1. för att du kan dressa om och det blir svårare att se att det e du. 2. svart e bäst på natten men du syns på dan så mörk grönt trår jag.
4. in lajve skor kör bara hardcore med. men sånt kan du köpa på svartakatten tror jag.
5. kör med en svart näsduk när du e ute och gör rakartyg bara annars tycker du det bara är jobbigt att ha den och då ser dom inte heller så fort att det e du.
6. så länge du inte lägger mycket pängar på det så e det nog bara vapenna som kostar. kläder e ju bara tyg.
Till överst på sidan Gå ner
Loke
Vice-ordförande
Vice-ordförande
Loke


Antal inlägg : 433
Registreringsdatum : 08-03-05
Ålder : 34
Ort : Jäger

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimeons maj 14, 2008 8:53 pm

Visste inte att du kunde danska Fredrik...

Men det är mycket bättre att ha mörkgrön/brun om du inte vill synas, annars är du bara bra när det är kolsvart ute... och då ser man dig inte i alla fall. Så jag kan tipsa om att du ska inte göra svart som en yt färg men den kan vara trevlig att köra på plagg som ligger under.

För vapen delen, Ett enhands svärd och en parer dolk är nog bättre än två svärd. Annars kan du köra ett svärd och en "buckler" aka, sköld som bara är 2dm i diameter. Dem är ganska "ninjiga".
Till överst på sidan Gå ner
https://westcoastwizards.swedishforum.net
vikt0rZ
Förenings medlem
Förenings medlem
vikt0rZ


Antal inlägg : 104
Registreringsdatum : 08-03-08
Ålder : 34
Ort : KODE!!!!

Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitimetor maj 15, 2008 8:36 pm

okej. tack tack. jag ska checka svarta katten
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kostym projekt. Empty
InläggRubrik: Sv: Kostym projekt.   Kostym projekt. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Kostym projekt.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Klo Projekt

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
WCW :: Lajv forum :: Fantasy lajv-
Hoppa till: